För GreenCloud var valet enkelt

GreenCloud väljer Premium

GreenCloud är en miljö- och molnfokuserad leverantör för kontoret. Man erbjuder lösningar för Videokonferens, Växel- och Telefonitjänster, Print, IT och mycket mer. För att på ett enkelt sätt hålla koll på maskinregister, avtal, ordrar, service och fakturering valde man Premium affärssystem som ERP system.

 

Många produkter

Med över 14 000 produkter och många olika avtalsformer var det viktigt att vårt nya affärssystem hade en avancerad avtalsfakturering, säger Izabelle By som är administrativt ansvarig.
 Våra kunder uppskattar att de kan köpa miljöcertifierad fruktkorg, kaffemaskin såväl som förbrukning till de kopiatorer som kunden har hos oss.

 

Flexibelt

Premium affärssystem är bland de mest flexibla system jag sett när det gäller att hantera i princip vilken avtalsfakturering som helst. Vi uppskattar också möjligheten att lätt kunna anpassa systemet för ständigt nya utmaningar, berättar Izabelle.

Ett exempel på detta är när vi införde ett enkelt webbformulär för självavläsning på de räkneverk våra maskiner har. Detta sparar otroligt mycket tid i faktureringsprocessen. Dessutom att kunna hålla avtal om licenser dynamiska, föränderliga och levande har verkligen blivit A och O i vår organisation vilket direkt avspeglar sig till hur det underlättar för våra kunder när deras organisationer förändras.

 

Enkel migrering

GreenCloud migrerade från WinServ till Premium affärssystem med hjälp av automatiska backupfiler. Processen skedde på distans och sköttes helt och hållet av Square Moon.

– Vi kunde följa processen och redan från dag ett vara med och testköra våra rutiner med Premium affärssystem och vår data. Det gjorde att vi kunde säkerställa att all information var med när vi tre veckor senare gick i skarp drift. Då hade vi också lärt oss avtalshanteringen och det rutiner som är avgörande för att vår verksamhet skall fungera.

I Premium är det en enkel och logisk struktur vilket gör att det är lätt att lära sig administrationen. Integrationen med Fortnox gör att vi hela tiden kan följa utestående fodringar och tidigt orderspärra då Premium och Fortnox hela tiden är i synk.

 

Integrerat CRM och säljstöd

Premium affärssystem är säljstödet helt integrerat med maskinhantering och service. Det gör att såväl nya prospekts som befintliga kunder kan följas upp med nya offerter och registrerade affärer löpande.

Enkla verktyg i form av ”Att göra”, ”Affär” och Offert hjälper säljaren att ha översikt vad som har gjorts och vad som är på gång. Skulle någon medarbetare bli sjuk eller behöva vara borta en tid är det lätt att ta vid och fortsätta arbetet.

Resultatanalysen på varje enskild kund ger ett bra underlag när det är bra läge att inleda en uppgradering på äldre utrustning. Säljrapporterna hjälper sedan till att ge underlag för bonus till säljarna på utfört arbete vecko- eller månadsvis.

 

Support

”Premium har en bra support och är lyhörda för de krav vi ställer”, säger Izabelle. När vår verksamhet växer är det viktigt att vårt affärssystem hänger med och att dess leverantör lyssnar till våra önskemål.
Det är också viktigt att det inte tar veckor att förändra systemet. Om jag lägger ett ärende till Premiums support har jag vanligtvis fått detta löst inom några dagar och faktiskt inte helt ovanligt inom några timmar.

Premiums ärendesystem kan användas för önskemål om nya funktioner såväl som för justeringar av befintliga. All trimning som kan spara tid i vår administration hjälper oss att vässa våra kunderbjudanden ytterligare. ”Då vi är ett miljödiplomerat företag är det av högsta vikt att våra leverantörer lever upp till våra kriterier. Att implementera ett sådant flexibelt affärssystem med en ISO-certifierad drift från svenska serverhallar är ganska avgörande för kärnan i vår verksamhet” tillägger hon."

 

Avslutningsvis

GreenCloud Solutions startade sin verksamhet 2010 och har idag utvecklats till ett av marknadens snabbast växande företag inom miljöanpassade helhetslösningar för kontoret. Man erbjuder miljöanpassade helhetslösningar inom dokument- och utskriftshantering, mjukvarulösningar, kontorsmaterial samt trycksaker online. Den i särklass största tillväxten är just de molnbaserade lösningarna såsom elektronisk leverantörsfakturahantering, videokonferens, telefoni- och växeltjänster. GreenCloud erbjuder alltid kunden de mest miljövänliga produkterna och lösningarna som finns tillgängliga på marknaden.

Nyhet

22 mars 2020