Alla säljare kan boka upp kundernas leveranser direkt när kunden är i butiken. Kundens order blir tilldelad en tid för en speciell bil. Systemet håller koll på var godset skall hämtas och vilken tid på dagen som kunden behöver vara på plats. Efter hand som installationen blir genomförd kan föraren markera att leveransen är klar. Vid behov går det att skicka ett SMS till kunden med uppgifter om bokningen.
Skulle det uppkomma en försening kan föraren signalera till andra på företaget att det uppkommit en försening. Om kunder hör av sig går det att omedelbart ge ett rätt besked om när leveransen kommer att ske.
Fördelning av körningar
För att minska belastningen på miljön så finns en kartfunktion som ritar upp alla leveranser under en dag. En bil försöker att leverera till kunder inom samma område. Om en kund ligger bättre till för en annan bil så kan man byta uppdrag med varandra.
ELON är en kedja bestående av fria fackhandlare. Huvudkontoret för ELON Group ligger i Örebro. Systemlösningen har utvecklats för ELON i Sisjön, Bäckebol, Falköping och Norrmalm.
30 augusti 2019